BLOG

6 sposobów na sukces biznesowy w czasach COVID-19

Rozpoczynając nowy rok, niemalże każdy przedsiębiorca miał konkretne plany i cele, które chciał osiągnąć. Nikt nie spodziewał się tego, co wydarzyło się chwilę później, czyli wybuchu pandemii. Na pewno duża część osób żyła nadzieją, że jakimś cudem to potrwa tylko chwilę, że za chwilę wszystko wróci do normy, a firmy, które dotknął kryzys, znowu będą funkcjonowały normalnie. Niestety, jest już sierpień, a pandemia wcale nie zniknęła i nikt nie potrafi dokładnie ocenić, kiedy się zakończy. Dużo branż przeżyło kryzys, a przedsiębiorcy nim dotknięci mieli tylko dwa wyjścia - albo zamknąć firmę, albo wyjść naprzeciw pandemii i dostosować swoje działania do obecnej sytuacji. Jakie więc są sposoby na sukces biznesowy w czasach COVID-19? Co zrobić nie tylko, by utrzymać firmę na rynku, ale też zwiększyć jej obroty w tym trudnym czasie? To możliwe!

 

1. Klient i jego potrzeby 

Najważniejszą rzeczą, którą należy zrobić, by osiągnąć sukces biznesowy w czasach COVID 19 jest zrozumienie potrzeb swojego klienta. Tak, to zawsze była najważniejsza kwestia w firmie, jednak teraz trzeba się skupić na kliencie na 100%, ponieważ wraz z pandemią zmieniły się potrzeby rynku i klientów. Niezależnie, w jakiej jesteś branży, musisz zrozumieć, czego obecnie potrzebuje Twój klient i jak najlepiej może mu pomóc Twoja firma. Bardzo istotną rolę przejął teraz internet z powodu ograniczenia z klientem kontaktów stacjonarnych. Stał się wręcz niezbędny, by utrzymać ciągłość biznesową i finansową. Zastanów się więc, jak możesz pomóc swojemu klientowi internetowo, z jakich kanałów najczęściej korzysta, by go znaleźć i co od Ciebie może w ten sposó otrzymać. 

 

2. Adaptacja i szybkie reagowanie na sytuację

Niezależnie z jakiej jesteś branży, musisz na nowo zaadaptować się do zmienionej teraz rzeczywistości i przeorganizować to, co dotychczas robiłeś. Jeżeli dotychczas pozyskiwałeś klientów stacjonarnie, musisz pomysleć o innej formie - internetowo lub telefonicznie. Jeżeli dotychczasowe usługi są niemożliwe do zrealizowania we wcześniejszej formie, warto dopasować je do nowej sytuacji i zmienić metodę interakcji z klientem. Przykładem może być salon fryzjerski, który z powodu zaprzestania wykonywania usług stacjonarnie wprowadził na sprzedaż produkty online dla swoich klientów i prowadzi fanpage, jak pielęgnować swoje włosy samemu korzystając z tych produktów. Szukajmy alternatyw! Mamy nieograniczone możliwości, zwłaszcza w XXI wieku, by osiągnąć sukces biznesowy, nawet w czasach COVID-19.

 

3. Uaktualnienie procesów w firmie

Wraz ze zmianą dotychczasowych sposobów działania wiążą się zmiany w procesach i procedurach w firmie. Nie zapomnij ich uaktualnić, by nie wpaść w pułapkę braku organizacji. Jeżeli dotychczas nie prowadziłeś procesów w firmie, tylko działałeś według gotowego schematu, który po prostu znasz na pamięć, to dobry moment, by zrobić to teraz. Sukces biznesowy w dużej mierze zależy od sposobu organizacji firmy i warto mieć rozpisane dokładnie wszystkie działania, a czas COVID-19 wręcz do tego namawia. Gdy tego nie zrobisz, bardzo trudno będzie Ci się odnaleźć w nagłej zmianie i Twoje działania nie będą do końca zrozumiałe dla Ciebie, klientów lub reszty pracowników. 

 

4. Skupienie się na “Tu i teraz”

Nie przejmuj się, że wszystkie Twoje plany musiały się wstrzymać i firma poszła w zupełnie innym kierunku, niż planowałeś. Z tym problemem boryka się teraz bardzo dużo przedsiębiorców, więc nie jesteś sam. Skup się na tym, co jest teraz, ponieważ i tak nie masz na to wpływu! Negatywne myśli o tym, że firma może się nie utrzymać należy zamienić na myśli o działaniu i robieniu wszystkiego, by do tego nie doszło. Na pewno będzie trudno, takie zmiany mogą wymagać nabycia nowej wiedzy i doświadczeń, ale nie jest to rzeczą niemożliwą. By osiągnąć sukces w czasach COVID-19 planuj swoje działania zgodnie z obecną chwilą, nie przejmując się tym, że idą one w inną stronę, niż zamierzałeś.

 

5. Sprzedaż i nowi klienci

Najbardziej potrzebną rzeczą, jaką możesz w tej chwili zrobić dla swojej firmy, jest utrzymanie dotychczasowej sprzedaży na podobnym poziomie, albo w najlepszym przypadku jej zwiększenie. W zależności od rodzaju biznesu, który masz, musisz indywidualnie dopasować do siebie system działań. W pierwszej kolejności zadbaj o swoich obecnych klientów, zbadaj ich potrzeby i zastanów się, jak możesz im teraz pomóc. Dbaj o polecenia, by dzięki zadbanym przez Ciebie klientom przychodzili następni. Pomyśl, gdzie w tym momencie znajduje się Twoja grupa docelowa i jak do niej dotrzeć. Jeżeli wcześniej nie wykorzystywałeś potencjału marketingu, teraz o niego zadbaj. Pomyśl, kto mógłby Tobie w tym pomóc w zamian za np. Twoje produkty lub usługi. Jeżeli masz możliwość, zainwestuj w reklamę. Zdobywaj nową wiedzę z zakresu marketingu i wybierz idealny sposób na zwiększenie sprzedaży w Twojej firmie. 

 

5.Cięcie niepotrzebnych kosztów

Aby ograniczyć ponoszone koszty, zastanów się nad swoimi finansami w obecnej chwili. Być może masz takie wydatki, które nie są w tej chwili potrzebne i możesz z nich zrezygnować. Zrób listę wszystkich zobowiązań pieniężnych, ustal ich priorytety i zrezygnuj z tych, bez których Twoja firma jest w stanie dalej funkcjonować. 

 

Omówione przez nas sposoby na zwiększenie sukcesów zostały zastosowane przez nas samych, jak i naszych klientów. To właśnie w czasie COVID-19 firma EcoCoach zaczęła osiągać największe sukcesy biznesowe. Właśnie teraz osiągamy największe obroty, najszybciej się rozwijamy i powiększamy nasz zespół. Zrobiliśmy jedną, najważniejszą rzecz: dostosowaliśmy się do obecnej sytuacji, jak i sytuacji naszych klientów. Patrzymy za kolejny zakręt i odkrywamy nowe potrzeby nie tylko na obecną chwilę, ale także myślimy o tym, co będziemy robić po skończeniu się pandemii. Jesteś ciekawy dokładnie, co robimy i dlaczego jest to skuteczne? Zapraszamy na bezpłatny webinar. Poznaj społeczność #EcoCoachCommunity i otrzymaj dwa rozdziały książki Marka Wzorek "Od hierarchii do turkusu, czyli jak zarządzać w XXI wieku", bestseller książek biznesowych. ZAPISUJĘ SIĘ!

Opublikowano